søndag 21. desember 2014

Hjemmelaget julegave


 Nå er det ikke lenge igjen....
og imens surkålen står og putrer,
tar jeg meg tid til å lage et blogg-innlegg.

Jeg er nesten ferdig med det meste.
Alle gaver er kjøpt inn (eller ferdig laget).
Ungene pyntet treet i går.
Maten er kjøpt inn, nå er det bare
det siste som gjenstår,
og det er laging av julematen til julaften.
Og det har jeg allerede begynt med - surkålen..
Imorgen legger jeg ribba i saltlake,
da får den en ekstra salt smak 'gjennom' hele ribba.
Medisterkaker lager jeg i løpet av dagen
(det var hvert fall planen..)

I dag skal jeg vise fram en Pringles boks, 
som jeg har laget til en 'kakeboks',
som er en av julegavene jeg har laget i år.
Hvem den er til, forteller jeg ikke, hehe.

Blir med på disse utfordringene:
 - Card Mania - CMC # 62 - Christmas (Christmas present)
- Dream Valley - Challenge # 97 - Christmas (Christmas present)
- Artistic Inspirations - Challenge # 122 - Anything Goes/Merry Christmas
 - Creative Card - Challenge 77 - Anything Goes
- Divas by design - Anything Goes
- Little red wagon - Challenge # 268 - Anything Christmas (Christmas present)
- 7 Kids Collage Fun - Challenge # 115 - Anything Goes/Christmas
- Hanna and Friends - Challenge # 212 - Christmas
- Allsorts Challenge - Week 290/291 - Last minuts gifts


Jeg har brukt en Pringles boks,
som jeg har malt hvit.
Det oransje lyste gjennom, så det ble penest å male boksen først.
 
 

 Har dekket Pringles boksen med lin-stoff 
(kjøpt på Stoff&Stil). 
Festet lin-stoffet med glue dots.
Den engelske blonden har jeg kjøpt på e-Bay.
Den har jeg klippet i 4 like lengder,
og festet halveis over hverandre, de også festet med glue dots.


Har knytt en sløyfe på midten av boksen.
Husker ikke hvor jeg har kjøpt det pyntebåndet.
Øverst og nederst på boksen har jeg festet
hamp-bånd, som jeg har kjøpt på Mester Grønn.


Jeg har også surret noen lengder med hyssing rundt boksen,
i den har jeg hengt noen charms,
pluss oppskriften på kjeksen jeg har fyllt boksen med. 

 

7 kommentarer:

Unknown sa...

Stunning project!
I love all the details, awesome project. I would be so happy to receive this, way to go xx Thank you for joining us over at http://divasbydesignchallenge.blogspot.co.uk/
Sandie (Divas by Design DT)
http://fairytaledaydream.blogspot.com/

Carolyn Wolff sa...

Such a nice project and handmade gift. Thanks for joining us at LRW!

Mervi sa...

Fabulous cookie box, lovely altering.
Thank you for sharing at Allsorts.
Merry Christmas, sending Santa on his way to you;-))m

kenli sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
kenli sa...

This is just beautiful! Love the cookie box and your presentation of it! Thanks for sharing this with us at Card Mania Challendges.

Tracy sa...

Fabulous gift. Thank you for joining Allsorts challenge. Good luck.
Happy crafting
Tracy x

Jo sa...

Lovely. Thank you for playing in our challenge at http://www.7kidscollegefund.com.