tirsdag 20. februar 2018

Til ei jente med strikkedilla


Frøkna mi har fyllt år,
og hun er en ivrig strikker.
Hun strikker pannebånd, grytekluter
og lappetepper.
Jeg er imponert og glad for at det ikke kun er I-paden som gjelder.
 Strikking ligger ikke for meg.
Jeg husker at vi måtte strikke på
barneskolen, og jeg svettet i hendene,
noe som gjorde strikkingen enda vanskligere.
Jeg får holde meg til scrappinga jeg, tror jeg :-)

*

Blir med på disse utfordringene:
 - Papirdesign-blogg: Februarutfordring - Strikkedilla, Kaffeelsker eller Fin på vin
- Polkadoodles Crafting Challenge: Wk 7 - Anything Goes
- 4 Crafty Chicks Challenge Blog: # 390 - Lots of Layers
- Creative Knockouts: # 233 - Anything Goes
- Penny's Paper-Crafty Challenge Blog: Challenge 367 - Anything Goes
- Crafty Creations Challenges: Challenge # 360 - Anything Goes
- Not Just Cards Challenges: February Cahllenge - Anything Goes
- Crafty Calender Challenge: February Challenge - 2 Or More Layers
- Crafting With An Attitude: Challenge 36 - Anything Goes

*


Til dette kortet har jeg brukt
rosa, grå og hvit Bazzill.

Mønsterarkene jeg har brukt
er fra Papirdesign, fra kolleksjonen 'Strikkedilla'
Jeg har brukt arkene 'Nydelige nøster' og 'Garnnøster'


Tallet og bokstavene jeg har brukt
er die-cuts fra QK-alfabetet Espresso.


Slik ser kortet ut
når det åpnes.





Rammen jeg har brukt
på klaffene
er die-cuts fra Tattered Lace.

Stempeltrykket
er fra Papirdesign.


'Strikkedronning' er også fra
samme kolleksjon fra Papirdesign,
dette arket heter 'Strikkedilla'

Og på den har jeg brukt en hjørnepunch.

Navnet er også fra QK-alfabetet
Espresso.



Dette stemplet er
også fra Papirdesign.


I hjørnene har jeg brukt
en hjørnepunch
fra EK success.

'gratulerer med dagen' er
en die-cut fra KaBoks.

8 kommentarer:

GalFridayStamping sa...

What a lovely creation. Thank you for joining us at Polkadoodles Challenge blog. Anjie DT

Leanne sa...

Sure is a lovely card, the fold is perfect, and the details as well. Thanks for sharing with us at 4 Crafty Chicks.

Leanne DT/4CC

Michelle sa...

Such a lovely card!

Thanks for joining us at Penny's Paper Crafty Challenge! Hope to see you back again soon :)

Liz sa...

Lovely card, great design. Thank you for joining in the Crafty Calendar Challenge this month. Good luck!
Liz - DT xx

Angie sa...

Gorgeous make, thanks for joining us for the Polkadoodles Blog Challenge.
Angie DT

Crafting Belle sa...

Beautiful card and colour combo. Thank you for joining us for our Week 7 'Anything Goes' Challenge at Polkadoodles. Hugs Lisa xxx

Ann Kristin sa...

Lekkert brettekort! Så flink datter du har som strikker :) Jeg har ennå ikke lært meg det, men skulle ønske jeg kunne å strikke! Takk for at du deltar hos Papirdesign!

Meretekj sa...

Et fint kort!
Takk for at du deltar hos Papirdesign.
Dt-Merete