fredag 13. mars 2015

Trekkspillkort til en konfirmant

Nå er det snart tid for konfirmasjoner igjen, 
og da er det hyggelig å kunne gi bort et flott kort
sammen med gaven.

Denne gangen ble jeg inspirert i å 
forsøke meg på
en av jubileumsutfordringene hos Ett Trykk,
nemlig å lage ett trekkspillkort.

Tutorial til et slikt kort kan du finne 
i Ett Trykk nr 4 fra 2012.

Blir samtidig med på diss utfordringene:
- Dragons Lair Design - More than Two Folds
- Deep Ocean Challenge - Challenge # 99 - Vintage
- Papirplanetens blogg - Mars utfordring - Dies/Puncher
- Hobbygarasjens utfordringsblogg - Utfordring # 23 - Konfirmasjon
- Scrappehjertet - Utfordring # 8 mars - Konfirmant
- Ett Trykk - Utfordring 20 - Trekkspillkort
- Scrappegarasjen - Utfordring 8 - Bruk av stempler


Til dette kortet har jeg brukt Kraft Kartong, 
rosa Bazzill og mønsterark fra Maja Design:
- Crea Diem (Fylld av kärlek og Av hela mitt hjärta)


Øverst og nederst har jeg 
brukt kantpunch fra Martha Stewart.
'Til konfirmanten' er die-cut fra KaBoks.
Panelene under er die-cuts fra Nellie Snellen.


Alle sidene er svertet med Distress Ink (Black Soot).


Ytterste stemplene er fra Kort og Godt.
Stemplene i midten er fra Norsk Stempelblad.
Nederst på sidene hvor jeg har stemplet, har jeg også brukt
Martha Stewart kantpunch.


Rundt den midterste bretten har jeg festet en
rosa kakeserviett.
(Halvparten på hver siden).

Motivene er fra bl a 7 Gypsies.


Hjerte die-cuten er fra Impression Obsession.
Limt oppå kakeservietten (på hver side).

På et slikt kort blir det 8 avlange sider +
framside og bakside på kortet,
som må pyntes.

Baksiden av kortet,
hvor jeg har laget et panel hvor det er god
plass til å skrive en personlig hilsen.

5 kommentarer:

Scrappegarasjen sa...

Flott kort! Veldig gjennomført i farger og stil:)
Takk for at du deltar på scrappegarasjens utfordring!
www.scrappegarasjen.no

JMC Creates sa...

A really beautiful creation Jacqui DT Dragons Lair Designs

Jorunn`s scrapperier sa...

Helt fantastisk flott brette teknikk.
Flotte farger og fine bildemotiver.
Takk for at du deltar hos Hobbygarasjen

DT Jorunn Elin

My Side of Oz sa...

I have to figure out how to make one of these cards! So many lovely folds! Thanks for sharing with us at Dragons Lair Designs this month! ~Nanette, DT~

Anita Sæterdal sa...

Prøvde dette kortet for første gang i mars. Din variant er nydelig.