lørdag 27. juni 2015

Navndagskort til en liten gutt i retrofarger

Nå er juni-måned,
den ene sommer måneden snart over.
Litt stusselig at vi ikke har hatt
mer sommervær.
Vi får satse på at det kommer mer varme og pent vær
i juli og august.

I dag skal jeg vise fram 
et trekkspillkort,
til en liten gutt til hans navnfest.

Tusen takk for bestillingen, Therese!

Tutorial på dette kortet
har jeg funnet i Ett Trykk nr 4, 2012.

Blir med på disse utfordringene:
- Crafty Calender Challenge: June Challenge - Fancy Folds
- Artistic Inspirations: Challenge 134 - Anything Goes
- Stampin' Royality: Challenge # 283 - Picture Inspiration (Colours, birds)
- Creative Moments: Challenge 71 - Anything Goes/Wet or Dry Embossing
- Fussy and Fancy Friday Challenge: Challenge 142 - Fancy Folds
- Wags'n'Whiskers Stamps: Challenge 157 - More than one fold
-Creative Fingers Challenge Blog: Challenge # 85 - Always Anything Goes
- Sister Act Card Challenge: Challenge # 112 - Anything Goes
- Hobbygarasjens utfordringsblogg: Utfordring # 27 - Alt er lov
- Papirplanetens Blogg: Sommer-utfordring - Alt er lov

 

Til dette kortet har jeg brukt
svart og oransje Bazzill.

Retro mønsterarkene
er fra en blokk,
kjøpt på Panduro. 

Uglene er die-cuts fra Joanna Sheen.
Øynene jeg har festet på er fra Panduro.

Hjørnene er di-cuts fra QK.

'Navnfest' er die-cuts, også fra QK.
Alfabetet heter Aquarius.


Slik ser kortet ut oppslått, forfra.
 

Ugla på bretten helt til venstre,
er en die-cut fra Spellbinders.
Den er tørr embosset. 

Stempelet jeg har på neste brett er fra 
KaBoks.

Ugle-chipboarden er fra Storyteller. 


Her har brukt små søte
stempler fra Kort og Godt,
de jeg har stemplet på
er punchet ut med punch fra EK success.

Alfabetet jeg har brukt
er fra Tattered Lace.

Tallene er fra QK.

Stempeltrykket på bretten ved siden av ugla
er fra Kort og Godt.


Ovenfra ser kortet slik ut.
Disse retroarkene er knalltøffe,
sjekk bare de med sopp.
 

Baksiden av kortet
er det god plass til å skrive en personlig hilsen
til gutten på hans navnfest.

Pinnsvin-stripen er fra et av mønsterarkene jeg har brukt.

4 kommentarer:

Hermien sa...

wow, beautiful card, thanks for joining us at sisteractcardchallenge

Hermien
dt-sisteractchallenge

Sharon sa...

I love your fancy fold card Min. Your design is so beautifully embellished.
Thank you so much for sharing this with us at Fussy and Fancy.
Please join us again soon.
Hugs Sharon (DT). x

Beverley sa...

Fab card. I love the owls. Thanks for joining in our "Fancy Folds" challenge at Crafty Calendar this month.
Hugs
Bev x

Jorunn`s scrapperier sa...

Et nydelig kort og artig bretteteknikk
Takk for at du deltar hos Hobbygarasjen
DT Jorunn Elin