lørdag 28. januar 2017

God bedringskort


I dag har jeg et 'God bedringskort' 
å vise fram.
Det er en god stund siden jeg lagde dette,
og hun som fikk kortet er oppegående og bra for lenge siden.

*
En slik oppmerksomhet har enormt mye å si!
Det kan jeg med hånden på hjertet si nå,
etter egne erfaringer
både etter sykdom og død i familien.

Jeg tror vi har mye å lære av den eldre generasjonen.
De er mye flnkere til å besøke hverandre, ringe å høre hvordan 
det går når noen er syke i sin omgangskrets
eller bry seg når noen har mistet noen i sin familie.

*

Det ordtaket som sier noe om at man ser hvem som er 
de virkelige vennene sine når man har det som værst/tøffest
- det er jammen sant.
Det kan jeg skrive under på nå.

*
 
Så har du noen rundt deg som har vært syk lenge,
send en blomst, send en melding eller ring, eller ta deg en tur,
og gjør det samme om en av dine nærmeste venner mister noen i sin familie
- det betyr så enormt mye!

*



 Til dette kortet har jeg brukt
creme og grå Bazzill.

Mønsterarkene er fra Maja Design, fra kolleksjonen
 Crea Diem (Så länge jag lever og Av hela mitt hjärta).


'God bedring' er die-cut fra KaBoks.

Ovalene er die-cuts fra Kort og Godt.

Borden er en die-cut,
øverst og nederst, 
er en die-cut fra Tattered Lace.

Ikke ofte jeg pynter med blomster,
men her har jeg gjort det.

Jeg har også pyntet med blader
og bling, sistnevnte kjøpt på eBay.

Inni kortet har jeg pyntet med et flott
vimpel-alafabet (die-cuts) fra Kort og Godt.

Fuglene er en die-cut
fra Tattered Lace.

*


Blir samtidig med på disse utfordringene:
- Crafty Creations Challenges: # 333 - Anything Goes
- Crafting With Friends: Challenge 35 - Anything Goes
- Tuesday Throwdown: TT327 - Anything Goes
- Crafty Sentiments Designs: Dies, Dies and more Dies
- Crafty Gals Corner: Challenge # 107 - Anything Goes
- Polkadoodles Crafting Challenge: Week 4 - Anything Goes
- Brown Sugar Challenge Blog: Challenge # 235  -Anything Goes
- Scrappelyst: Grubblis for januar - Monokromatisk

9 kommentarer:

Birdie sa...

Great use of die cuts and love the simplicity your color choice gives. Could not agree more with your observations on the older generation; sometimes we let the important things slip right by. So happy you shared with us at the Tuesday Throwdown blog. Hope to see more in the future.

Katrine E. Bråten sa...

Flott kort. Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst :)

Beatriz sa...

Great card! Thanks for join us at Crafty Sentiments Designs, good luck and hope to see you next time. Hugs Beatriz DT

Kristin Langnes sa...

Så nydelig kort og så hyggelig å få noe slikt.

Takk for at du deltar i Scrappelyst sin grublis.

Jana Forrest sa...

Beautiful and very thought felt card. Thank you for sharing at Crafty Gals Corner Challenges. Jana DT~CGC

Anonym sa...

Very elegant, beautiful get well card. Thanks for joining us for the ATG challenge at Polkadoodles Craft Challenge.
Gail Polkadoodles DT
https://polkadoodle.blogspot.co.uk

Scrappin Sue sa...

Very nice
Thanks for sharing at Brown Sugar Challenges x

Keen Crafter's Hand Made Goodies sa...

This is gorgeous just love it Polkadoodles Challenge
Michelle DT

Crafting Belle sa...

Pretty card. Thank you for joining us for our 'Anything Goes' Challenge at Polkadoodles. Hugs Lisa xxx