fredag 15. februar 2019

Et skikkelig prinsessekort

I dag har jeg et skikkelig Disney
prinsesse kort å vise frem.
Her er Belle, Ariel, Askepott, 
Rapunzel, Snøhvit, Jasmin,
Anna, Elsa og Tornerose (Aurora).
Det er ett kort, selv om det kan se ut som det er flere.
 
*

Jeg har linket til mange av
produktene jeg har brukt,
husk at det er 25 % på
Disney dies og stempler fram til søndag
hos Tara's HobbyKrok.

*
 Tutorial på dette kortet
har jeg funnet i Ett Trykk
nr 2 fra 2009.

*

 Blir med på disse utfordringene:
- Lemon Shortbread Challenge Blog: Challenge # 87 - Anything Goes
- Crafty Creations Challenges: Challegne # 384 - Anything Goes
- Penny's Paper-Crafty Challenge Blog: Challegne 417 - Anything Goes
- Polkadoodles Crafting Challenge: Wk 7 - Anything Goes
- Alphabet Challegne Blog: X is for Xtra Bling
- The Crafter's Cafe Challenge Blog: # 213 - Fancy Folds or Embossing
- Crafting With Friends: Challenge 80 - Anything Goes
- Kreativ Scrapping Blogg: Utfordring # 2 - Bretteteknikk
- Scrappelyst: Utfordring for februar - Glitter og glam

*



Til dette kortet har jeg brukt rosa, aprikos, creme,
 gul og blå Bazzill.

Mønsterarkene jeg har brukt er fra Sandy Lion,
og fra Disney Paper Kit.


'Gratulerer' er en dies
fra Scrapmagasinet.

På sidene har jeg brukt en
kantpunch fra Martha Stewart.
Har også pyntet med bling.

'Skjønnheten og udyret' er en dies
fra Disney. 

Jeg har brukt Scene Building Pad,
somer en blokk med ferdig fargelagte motiver som passer
til diesene. 
Til de aller fleste Disney figurene finnes det 
Scene Building Pad. Figurene blir såå fine og detaljrike
av å bruke disse motivene.


Slik ser kortet ut
når jeg bretter det ut første bretten.

Alle prinsessene har jeg pyntet med Stickles, glitterlim.
Må jo glitre litt av prinsessene.


Når jeg bretter ut en brett til,
ser det slik ut.


Ariel er en Disney die.
Den har jeg også brukt Scene Building Pad
til å stanse ut Ariel.

Fomle er dessverre ikke med som
et av motivene i Ariels Scene Building Pad,
men det går helt fint å stanse ut i fargene som
passer, og markere med en penn.
Jeg har brukt en Staedtler tusj til å markere.


Snøhvit er ingen dies, men et av die-cutene
som finnes i Snøhvits Paper Kit.


Askepott er også en die 
fra Disney.

På flere av diesene har jeg laget skygge bak
selve dien jeg har stanset ut.
For å lage skyggen, tegner jeg rundt
selve disen og klipper den ut.

Fuglen, skoen og musene er die-cuts fra
Askepots Paper Kit.


Rapunzel er en die fra
Disney.

Det er også Pascal og pynten.

Også i denne Scene Building Pad som hører til
Rapunzel, er ikke Pascal eller noe pynt med som
noen av motiver,


Når hele kortet er 
brettet ut, ser det slik ut.


Jasmin er en die fra Disney.

Bakgrunns arket jeg har brukt
er fra Jasmins Paper Kit.


Anna, Elsa, reinsdyret Svein
og snøkrystall swirlen er dies fra Disney.

På disse disene har jeg også brukt masse
Stickles, glitterlim.

Har også her pyntet med bling.


På baksiden av kortet har jeg laget god
plass til å skrive en hilsen.

Jeg har pyntet med die-cuts
fra Tornerose fra Tornerose Paper Kit.

*

Under har jeg bilder og link til produktene jeg har brukt,
som kan kjøåes hos Tara's HobbyKrok


Disney mønsterblokk

*

9 kommentarer:

Debbie Mageed sa...

Wow! This card is gorgeous! The bling really makes it so special, too. Thank you for playing with us at the Alphabet Challenge and hope you can join us again soon.

meg sa...

So many beautiful Disney cards, love the way you added the bling,thank you for joining in at the Alphabet Challenge

Hege sa...

Så flott prinsessekort.
Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst.

Wenche sa...

Så flott prinsessekort. Takk for at du deltar hos Scrappelyst.

Michelle sa...

This is such a lovely creation - thank you for joining us at Penny's Paper-Crafty this time and good luck - Michelle x

Plony sa...

So many beautiful cards to see at your blog.....Very lovely.
Thank you for joining us at https://polkadoodle.blogspot.com/
xxx Plony (DT)

Diane sa...

Beautifully created cards, all so unique and fun! Thank you for joining our Alphabet challenge!
Diane AC DT {Nellies Nest}

cass sa...

Pretty card. Thanks for entering your wonderful creation at The Crafter's Cafe this fortnight for our "Embossing or Fancy Folds" challenge.

Gunn Anita sa...

Så flott ett kort og så herlig måte å bruke motivene på denne type brette teknikk:) Takk for at du deltar i vår utfordring hos Kreativ scrapping:) Klem fra DT Gunn Anita