onsdag 12. februar 2014

Lerret på bestilling


 I dag skal jeg vise fram et bilde jeg har laget på bestilling.
Fikk noen hint om ønsker 
om hva som skulle være med.

Lerretet er 50 x 150 cm,
og kjøpt hos Søstrene Grene.

Tusen takk for bestillingen, Ingvild!


Jeg begynte med å legge utover de 
serviettene jeg ville bruke, bl a Sagen Vintage servietter.
 Lurt å la de ligge,
og se etter en stund om man er fornøyd med plasseringen.

Deretter limte jeg på serviettene med dequopage lim.
Husk også at man må fjerne de to underste lagene på serviettene.
Så må limet tørke....

Så begynner det morsomme...
Jeg bruker en vanlig brødpose til å ha paste oppi.
Klipper hull i det ene hjørnet, og `skriver` i vei...
Her er det også lurt å ha en lapp med hva man skal skrive framfor seg.
Så kladder jeg paste her og der, lager forhøyninger, og kliner det utover.
Så må pasten tørke, det kan ta litt tid. 
Pleier å vente 1 dag før jeg fortsetter, for å være på den sikre siden.

 Så er det bare å male i vei...
Jeg startet med å male feltet hvor teksten er, pluss teksten med hvit maling.
Deretter har jeg blandet hvit og svart akrylmaling,
blander imens jeg maler på lerretet, for å få jevne overganger.
Har aldri noen `oppskrift` på hvordan jeg vil ha det - det kommer av seg selv
imens jeg maler.
Når første strøket har tørket, går jeg lett over forhøyningene, 
enten med en lysere eller mørkere fargetone.
Her er det viktig å være lett på labben.
Jeg har også gått over med en lilla tonet farge og sølv farge.
I tillegg har jeg brukt perlepenn og litt glitterlim.



1 kommentar:

Sannekreativ sa...

Woww hvor er det et skønt billede, du er rigtig dygtig.
Knus Sanne