fredag 23. januar 2015

Supermammakveld

Må bare advare,
- i dette innlegget er det mange bilder
 - av mat.

Det var min tur å ha mammakveld,
og lage slik mat synes jeg er kjempegøy.

Jeg finner masse inspirasjon, ideer (og oppskrifter) 
på Pinterest.

Forklarer litt under hvert bilde.

 

 Dette er egentlig et speil, kjøpt på Ikea.
Sprayet med gullmaling, speilet er malt med tavlemaling.
Tavlemalingen har jeg kjøpt på Panduro.
Ideen til et slikt speil fikk jeg fra Tonerosedesign.
 

Helst skulle jeg jo dekket et 'Sweet table' 
men det har jeg dessverre ikke plass til,
så da ble maten plassert på bordet vi skulle sitte ved.
De firkantede tallerknene har jeg kjøpt på Søstrene Grene.
Glassene nederst i bildet er også kjøpt der.


Skåret agurk med ostehøvel,
blandet phil.ost og stekt bacon, smurt over agurkskiven,
og rullet sammen. Festet med en coctailpinne.
Disse fatene er ogsså kjøpt hos Søstrene Grene.


 Hvorfor har jeg ikke gjort dette før?
Så lettvint, også ser det litt artigere ut.
Smurte en muffinsform, la en skive
med røkt skinke oppi,
og helte eggerøre over skinka,
så inn i ovnen.


Kyllingsalat som er lagt lagvis
oppi glassene.
(Salat, mais, tomat og kylling).


Stekte karbonadedeig med løk og tacokrydder.
Delte paprika på langs og de med fyllte karbonade.
Drysset over revet ost, og knust nachos.

Supersøte 'norgesglass' fra Søstrene Grene,
fyllt med rømme og salsa.
Sjekk de fine skjeene... Litt vanskelig å se kanskje.
De er kjøpt på eBay.


 Bakte poteter som vanlig.
Kokte blomkål og brokkoli.
da potetene var ferdig, delte jeg potetene på langs,
og skrapte ut poteten, lot skallet pluss litt potet være igjen.
Så blandet/knuste jeg blomkål, potet og litt melk og krydder sammen,
og porsjonerte det i skallet igjen.
Gratinerte til slutt med brokkoli og revet ost.


Shotteglass, kjøpt på Søstrene Grene,
fyllt med gresk dressing,
strimler med gulrot og stangselleri og perletomater.


Store tomatskiver
gratinert med parmesan og oregano.
Dette var skikkelig digg.


Basillikum, snøfrisk med dill og druer,
tredd på coctailpinner.

  

Denne ostekaken er så enkel å lage,
krever ingen steking.
Også smaker den så friskt og godt.


Spyd med jordbær, marshmellows, brownies
og smeltet sjokolade.


Druer på coctailpinner,
dyppet i smeltet sjokolade og rullet i pekannøtter.
Yummi,yummi...

Ingen kommentarer: