søndag 19. juni 2016

Babyshower


I dag har jeg 
arrangert baby shower.
Jeg har aldri vært på det, 
og aldri arrangert det selv,
så dette var en spennende oppgave.

Jeg digger jo slike ting,
så jeg har kosa meg
og planlagt detaljer i mange uker...

Den gravide ble skikkelig 
overrasket,
vi hadde klart å lure henne skikkelig.
Hensikten oppnådd. 

(NB: Bilderas)

*


 All maten har fortsatt ikke
 kommet på bordet her.


 Vi fordelte oppgavene,
så alle hadde med seg litt hver,
som ble et bord med fantastisk god mat.

Baby shower banneren, 
og de rosa pom-pomene har jeg kjøpt på eBay.
De hvite pom-pomene har jeg laget selv,
av silkepapir.
 

 'Ballonger daler ned i skjul'

Jeg har en vifte i taket,
og i den festet jeg disse ballongene.


 Jeg kan jo ramse opp hva slags mat vi koste oss med i dag:
- Pastasalat med kylling
- Brokkoli salat
- Kjøttboller
- Tacodip med tortillia chips
- Foccacia
- Guacumole og tzatziki
- Grønnsaker med dip
- Melon, laget som en barnevogn, fyllt med frukt


Kopper, asjetter og servietter
har jeg kjøpt hos Angelicas butikk  

Asjettene på bildet er fra Nille,
som vi brukte til maten,
så hadde vi de med elefanter til kakene.  


Litt detaljer..

Små søte ugle lys (husker ikke helt hvor de er kjøpt)
De var litt mindre enn det jeg hadde forventet,
 men da jeg snudde disse glassene oppned,
og satt ugle lysene oppå,
kom de litt mer fram på bordet.
 

Tåteflaskene, føttene,
 smokkene og rosettene 
er kjøpt på eBay.
 

Glassene som plastbestikket står i,
er tacosausglass,
som jeg har sprayet rosa.

Klistremerkene med føtter,
er også kjøpt på eBay.

Tilslutt har jeg knytt et
sløyfebånd rundt hver,
og festet båndet med glue-dots. 



 Gaver

En utrolig flott bleiekake.

Esken med cellofan
skal jeg beskive nærmere
i et senere innlegg.


Kaker

Barnevogn form - ostekake

Babymagekake




Kaken er ikke vanskelig å lage,
man må bare beregne god tid.

Jeg hadde en puppeform liggende,
magen stekte jeg i 3 forskjellige deler,
som jeg bygde sammen etter steking.

Jeg har laget sjokoladekake,
men det går sikkert an å lage av sukkerbrød også.

Hudfargen og de rosa prikkene
er fondant.

Kjolen er marsipan som jeg har
farget mørk rosa.

Farge og kjevle ut marsipanen
er nesten en treningsøkt i seg selv,
- hjelpes så tungt.






2 kommentarer:

Anita Sæterdal sa...

Eit fantastisk bord, og opplegg. og for ein jobb du har gjordt. Eg hadde blitt rørt til 1000 om noken hadde gjordt noko slikt for meg. Kaka var prikken over I-en.
Klem Anita

Karen Elise sa...

For en flott overraskelse med så mye omtanke bak!
:)