torsdag 7. desember 2017

Adventskalender for Papirlosjen

Jeg åpner luke nummer 7
hos Papirlosjen i dag.

Og i dag har jeg tenkt å vise 
fram min stolhet,
nemlig min broderte juleduk.
Før jeg startet med å scrappe,
så broderte jeg, nå har jeg dessverre sluttet helt med det.

Jeg er ikke så opptatt av kunst,
men noen kunstnere liker jeg veldig godt,
og Carl Larsson (1853-1919) er en av dem.
Han var en svensk kunstmaler og tegner.

Duken har jeg selv brodert, 
for kanskje 15 år siden,
 og jeg brukte laaang tid.
Denne duken ligger kun på bordet
- mellom måltidene,
for å si det sånn, hehe 

*


Materialene til duken har jeg kjøpt hos 
Det er mange år siden jeg har brodert 
denne duken, så det er jo ikke sikkert de fortsatt har
den på lager, men det er jo en klassiker,
så man kan ha flaks.

Det tar tid og en god dose
tålmodighet å brodere en så stor duk,
men jeg angrer ikke.
Jeg er så glad i denne duken.

Veldig kjent motiv.
Jeg har denne jenta i en nips figur også.

Beklager for ikke å strøket duken for anledningen.
Strykejernet i dette huset
kommer meget sjeldent fram.
Da ungene var små trodde de at vi hadde
strykejern for å stryke perler....

*

Tradisjon tro skal vi, jentene i
Papirlosjen velge ut vår favoritt blant
de som deltar i utfordringen denne måneden.
Her er min RAK, som inneholder:
- 4 Embossing Folders fra Tattered Lace
- Rosa stjerne paljetter fra Kort og Godt
- Papirsugerør
- Smiley stickers
- Metallpynt fra Rayher


Utfordringen denne måneden lyder

JUL/VINTER

*

Jeg blir samtidig med på disse utfordringene:
- Not Just Cards Challenges: Not just cards
- Brown Sugar Challenge Blog: # 273 Anything But a Card
- Come and Get It Challenges: Christmas Challenge
- KaBoks: Utfordring # 19 - Julepynt og borddekorasjoner

1 kommentar:

creationsnz sa...

It's so beautiful Ane, I'm glad you take good care of it. Thanks for joining our Christmas challenge at Come And Get It, CarolG