lørdag 4. april 2015

Årets siste påskeegg


Dette blir nok årets sisite påskeegg.
Nå har jeg endelig noen fridager også.
Skal bli deilig,
får besøk av familie og vi skal lage god mat.

Med årets siste påskeegg,blir jeg med på disse utfordringene:
- Fun with shapes and more: Challenge #179 - Easter
- Scrap-Creations: Challenge- Easter
- The Crafter's Cafe Challenge Blog - Challenge #110 - Easter
- Creative Moments: Challenge 65 - Anything Goes/Anything But a Card
 - 4 Crafty Chicks: 4 CC #240 - Easter
 - Crafty Ribbons Challenge: Challenge #116 - Easter
- Allsorts Challenge: Week 305 - Easter


Egget har jeg kjøpt på Panduro.
Jeg blandet litt hvit akrylmaling i den turkise fargen jeg hadde,
som heter Panduro Acrylic Matt Turquoise blue.

Da det hadde tørket,
la jeg på et lag med Craquelle Medium (kjøpt på Hobbykunst).

Så da det var tørket malte jeg over med hvit akrylmaling.
Da skal man bare male over et strøk, en gang, ellers så fungerer ikke krakeleringen.
Ikke alltid like lett å få til.

  

Rundt egget har jeg festet pyntebånd,
det hvite, en del på hver halvdel.
Det turkise fløyelsbåndet, 
har jeg festet slik at det går halveis over begge halvdelene.
 

 Rundt omkring og på det nederste båndet (rundt egget),
har jeg festet plastblomster kjøpt på eBay.


Den største blomsten,
som er festet på toppen av egget er fra Prima.
Blomstene som er sølv, hvite og med en bling i midten er fra Petaloo.

Pyntegreinene under Prima-blomsten er fra Kort og Godt.

6 kommentarer:

Mrs Beez sa...

Beautiful! I love the soft blues you have chosen, so pretty. Thanks for joining in at Crafty Boots Challenges this time.

Unknown sa...

I love the blue's, so gentle. A great make perfect for Easter x
Gorgeous make xx Good luck and thank you for joining us at http://thatcraftplaceblog.blogspot.co.uk/
Sandie (That Craft Place Designer, proud DT)
http://fairytaledaydream.blogspot.com/

Dee's Craft Room sa...

Beautifully decorated egg, the colours you have used look gorgeous. Thank you for sharing your work with all of us at Crafty Boots Challenges.

Dionne

Anonym sa...

Thanks for playing along with us at 4 Crafy Chicks! I just love this project. The colors are beautiful together. I love all of the little details, the flowers, the spiral embellishments and the papers you used. Stunning!!!

Ronda, 4CC Guest Designer

Gale sa...

Beautiful Easter project. I love the flowers. Thanks for joining us at Going Grey With Scrap-Creations in our "Easter Challenge" and we hope to see you again soon. Hugs, Gale DT

chanya13 sa...

Fabulous creation with lovely colors and design. Thanks for sharing with us at Creative Moments. Agnieszka DT