onsdag 1. april 2015

Maritimt trekkspillkort

Snøen har smeltet,
og påskesola skinner,
dog med ganske skarp vind.

I dag skal jeg vise fram et trekkspillkort
som jeg begynte å lage på Bygdescrappen
for en stund tilbake.

Jeg blir aldri lei de flotte maritime arkene fra Maja Design.
 Nå så jeg også at Authentique kommer med en ny flott maritim kolleksjon,
gjett om jeg skal ha den.

Blir med på disse utfordringene:
- Crafting From The Heart: Challenge 53 - Anything Goes
 - Craft your passion: Challenge 255 - Always Anything Goes
 - Through The Purple Haze: Challenge #84 - Anything Goes
- Through The Craft Room Door: TTCRD Challenge April - Anything Goes
 - Crafty Sentiments Design: More Than One Fold Challenge
-Inspiration Destination: Challenge No.27 - Anything Goes
- Crafty Creations: Challenge #286 - Anything Goes
- Penny's Paper Crafty Challenge Blog: Challenge 221 - Anything Goes
- Wags'n Whiskers Stamps Challenge: Challenge 150 - Monochromatic
- Kort o Mania: Utfordring #127 - Anything Goes

Selve kortet har jeg laget med Kraft Kartong,
jeg har også brukt mørk blå Bazzill.

Møsnterarkene jeg har brukt er fra Maja Design:
- Skärgårdsliv
- Västkusten
- Nautic
- Kasta anker

Fra Pion Design har jeg brukt:
- Shoreline Threasures (tags, border og motiv).

Under motivet på framsiden av kortet har jeg brukt en knalltøff
die-cut fra Kaiser Craft.



Bretter man kortet ut,
ser det slik ut.
Alle sidene synes ikke.



 Fra den ene siden ser kortet slik ut.

Anker-die-cut'en er fra Spellbinders.

Måke-die-cut'en er fra Marianne design.

Motiv, border og tag er fra Pion Design.

 Jeg har brukt die-cuts fra Spellbinders til motivet.

Bord med anker og grader er fra Maja Design.

På tag'en har jeg brukt stempel fra Staz.


Fra den andre siden ser kortet slik ut.
Motivet med seilbåtene, bordene og tag'en, er fra Pion Design.
Borden med som viser grader, er fra Maja Design.
Stemplet jeg har brukt på tag'en er fra Kort og Godt.
Bølgepunchen er fra EK success.

Kompass-die-cut'en er fra Cherryl Lynn og sjøhest-die-cut'en er fra Magnolia.






Baksiden av kortet har jeg brukt Craft Kartong,
til å skrive en personlig hilsen.

Bordene er fra Pion Design.



Når kortet er brettet helt ut, 
ser baksiden slik ut. 




Sett ovenfra ser kortet slik ut.
Har du også lyst til å lage et slikt kort,
finnes det flere  tutorialer på You Tube,
her er link til en

Ellers så har jeg funnet tutorialen i Ett Trykk nr 4, 2012.



13 kommentarer:

butterfly dream cards sa...

What a super card...i love black and white on a card.
fiona DT
TTPH

Michelle sa...

A beautiful vintage card with clever folds - thank you for joining us at Penny's Paper-Crafty and good luck - Michelle x

Unknown sa...

Beautifully made card. love the design and fab image. Thanks for joining our challenge at Penny's Paper Crafty and we hope you will come back soon. Jennifer DT ,member

Ane sa...

Dette va kult! Stilig brette teknikk! Takk for du deltar hos kort o mania! Ane DT

Alljazzed2create sa...

Love the card style. As well as the vintage feel of this card.

Thanks for joining us over at TTPH.

DT Pam

CRAZYCRAFTSHED sa...

Beautiful card thank you for joining us this week at Inspiration Destination
Dianne x
ID DT

AndreaNorris sa...

Oooo I like the design of this and love the colours you've chosen - thanks for joining us at TTCRD this week and good luck
Andrea x

Planetsusie sa...

What a great card - I love the folds you have used - and the maritime papers and embellishments. Just wonderful. Thank you for entering the TTPH challenge this month, lots of luck to you.

Hugs Sue Pxxx DT

crafty-stamper sa...

Great accordion card love the vintage image and fabulous papers and die-cutsThank you for joining us at Crafting From The Heart
Carol DT x

Pat sa...

Awesome card design. Thank you for the photos. I love how you decorated the card. Thank you for joining us at Craft Your Passion challenges this week.

Sissel sa...

Flott kort, morsom brett og lekkert oppsett.
Takk for at du deltar på utfordringen hos oss i KortoMania.
Klem Sissel

Anonym sa...

What a fantastic card and design.Love all the sea themed papers and die cuts throughout.Thanks for joining us at Crafty Sentiments.Hope to see you again next week.
Lisa x GDT

Andrea sa...

What an amazing project, so beautiful with such detail...Thank you for sharing...

Andrea DT
TTPH